Zielona Szkoła - Wilkasy 2019

2019-06-07

W tym roku grupa naszych wychowanków wraz z rodzicami, terapeutami i opiekunami udała się na Zieloną Szkołę na Mazury.

Zapraszamy do codziennch relacji!

Wilkasy - 2019

Dzień pierwszy - 07.06.2019 r. - Po długiej podróży dotarliśmy szczęśliwie do Wilkasów. Mamy piękne widoki, którymi dzielimy się z Wami.

Dzień drugi - 08.06.2019 - W dniu dzisiejszym odwiedziliśmy Sanktuarium w Świętej Lipce. Zachwycił nas piękny koncert organowy. Następnie zwiedziliśmy port w Giżycku. Dzień miał zakończyć się spacerem jednak pogoda pokrzyżowała nam plany. W zamian odbyły się zajęcia z arteterapii oraz krótka stymulacja sensoryczna. Na odprawie kadry odśpiewaliśmy 100 lat naszej koleżance Paulinie, która obchodziła dzisiaj swoje urodziny. Do zobaczenia jutro!

Dzień trzeci - 09.06.2019 - Dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania zamku krzyżackiego w miejscowości Ryn, w którym pani przewodnik ciekawie przedstawiła nam jego historię. Po powrocie z tej jakże ciekawej wycieczki obchodziliśmy kolejne urodziny- tym razem 7 Wiktorii. W godzinach popołudniowych wykonaliśmy pocztówki shaker box dla naszych bliskich, a wieczorem rozpoczęła się piżama party. Pozdrawiamy!

Dzień czwarty - 10.06.2019 - Poniedziałek rozpoczął się wspaniałym rejsem po jeziorze Niegocin. Nasze zmysły zostały uwrażliwione przez wiatr, słońce oraz mazurskie fale. Po obiedzie rodzice udali się w rejs jachtem, a podopieczni wraz z kadrą na plażę. Na plaży odbyły się zajęcia rozwijające sprawność manualną oraz uwrażliwiające zmysł dotyku z wykorzystaniem wody, gąbek i płynu do kąpieli. Był również czas na kąpiel w jeziorze oraz pamiątkowe zdjęcie w fotobudce. Dzień zakończył się spacerem do pobliskiego lasu, w którym uczestniczyli wszyscy podopieczni. Podczas spaceru wypatrzyliśmy liska. Nie bez powodu mówi się, że Mazury to cud natury.

Dzień piąty - 11.06.2019 - Dzień dzisiejszy obfitował w atrakcje. Rano kiedy rodzice mieli niezwykłą lekcję historii zwiedzając Wilczy Szaniec w Gierłoży, podopieczni wraz z kadrą udali się do Mazurolandii. Mazurolandia to miejsce, gdzie można było zobaczyć miniatury zamków, kościołów z Warmi i Mazur. Po południu wszyscy pojechaliśmy do Giżycka. Podczas, gdy rodzice kupowali pamiątki, my jedliśmy pyszne lody. Dzień zakończył się odpoczynkiem na plaży w Wilkasach.

Dzień szósty - 12.06.2019 - W ostatni dzień Zielonej Szkoły pojechaliśmy do Węgorzewa, gdzie podopieczni i kadra zwiedzali Muzeum Kultury Ludowej. Zwiedzanie było podzielone na 2 części. Podczas warsztatów wykonaliśmy piękne poduszki. Zajęcia te uwrażliwiły nasz zmysł dotyku, rozwinęły sprawność manualną oraz poczucie estetyki i piękna. W drugiej części zwiedzaliśmy stare mazurskie chaty. Podczas, gdy my zwiedzaliśmy muzeum, rodzice spędzali czas w porcie w Węgorzewie. Jednak wszyscy z niecierpliwością czekaliśmy na zajęcia popołudniowe, czyli na kąpiel w jeziorze. Wieczorem odbyło się pożegnanie z pięknymi Wilkasami. Zostały wręczone dyplomy uczestnictwa w Zielonej Szkole oraz upominki wykonane własnoręcznie przez panią Marysię.Jesteśmy zachwyceni Mazurami. Do zobaczenia Wilkasy za rok.

Galeria zdjęć:

Zobacz także:

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Mielcu
Ul. Wojsławska 278, 39-300 Mielec, tel/fax: 17 583 74 17; 17 586 35 22; 17 583 97 16